Arusha, Tanzania Birthday

16 april 2017 - Arusha, Tanzania

Vlak voor de landing op Schiphol zien we rijp liggen op de weilanden. Het heeft afgelopen nacht flink gevroren!
Het was een nachtvlucht met hindernissen. Rusteloze benen bezorgde mij een nagenoeg slapeloze nacht.
Tijd genoeg om terug te denken aan ons verblijf bij Leonie en Tarloch. Het waren heerlijke weken. Mijn verjaardag was een van de hoogtepunten. Ik werd gewekt met 'Happy Birthday' van Elvis Presley. De kamer en keuken versiert met ballonnen en een zilveren 65 op mijn bord! Daarna een overheerlijk Verjaardag/Paasontbijt!
Eind van de ochtend vertrokken we naar de Ngare Sero-Lodge, een rit van 30 minuten.
De Lodge is prachtig gelegen op een heuvel in een bosrijk gebied. Het hoofdgebouw stamt uit 1905 en is in 1973 geschikt gemaakt als Lodge. Een kunstmatige dam maakt het mogelijk dat het complex eigen elektriciteit kan opwekken. Na een voortreffelijke lunch gaan we 'hiken'. Zwart-witte franje-apen dansen door de bomen boven ons.
We ontmoetten 2 vissers die trots hun vangst lieten zien. Tegen het einde van de middag genieten we van een dranke op de veranda, die bij helder weer, uitzicht biedt op Mount Meru en de Kilimanjaro.
Na een heerlijk diner met als slotakkoord een prachtige taart en toegezongen door het keukenpersoneel, gaan we weer huiswaarts.
Ik mag mij gelukkig en dankbaar prijzen met 2 bijzondere verjaardagen in Afrika: op m'n 50e verjaardag in Namibië en nu, 15 jaar later in Tanzania!

1. Hetty:
    21 april 2017
    Fijn dat jullie weer thuis zijn.
    Nog proficiat sieta met je 65ste verjaardag.
    Zou je niet zeggen hoor.
    Probeer nu maar weer te wennen aan het koude weer hier. Bedankt dat ik heb mogen meereizen via je verhalen.
    Gr v hetty
  2. Janske:
    21 april 2017
    Sieta , bedankt dat we het weer mochten meebeleven via foto´s en verhalen .
  3. Bert Bijl:
    21 april 2017
    Als je de pantalon voor het slapen gaan laat zakken, vergeet dan niet goed te kijken. Er zit namelijk steeds een bofkont in. Dank voor de mooie verhalen en welkom terug in het vaderland. Bert.
  4. Michael Kasteleyn:
    21 april 2017
    Welkom thuis! Qua temperatuur niet helemaal ideaal, maar wel weer lekker aan de bitterballen en kroketten :o)
    Alsnog gefeliciteerd met je 65e!
    Michael :o)
  5. Mieke:
    22 april 2017
    Wederom een bijzonder verslag.
    En welkom thuis.
  6. Bart en Gerda van Dijk:
    22 april 2017
    Weer goed geland, al blijven de gedachten nog even in Tanzania. Zoals Mulisch schreef: De ziel gaat te paard. Welkom thuis!