Op de fiets naar Jutland, deel 1 'Antje'

17 mei 2016 - Surwold, Duitsland

Onze fietsen oogsten alom bewondering. De hotelboy staat met open mond te kijken hoe snel wij onze  tassen op de fiets klikken. We ontbijten bij de Hema voor €2,25 p.p. We raken in gesprek met een man die honderduit vroeg naar onze reis.
Waarom de Jutlandroute? Tijdens de GPS-cursus in Amsterdam bij www.devakantiefietser.nl, op de Westerstraat, kregen we deze tip!!
10.00 vertrek uit Emmen. Na 17km drinken we koffie in TerApel.
Route: Sustrum - Walchum - Kluse - Wippingen - Neubürger - Surwold waar we overnachten in het Waldhotel.
Het fluitekruid langs de fietspaden waait mee met de wind. Een fazant vliegt kwetterend over ons heen. Na 20-25km kijken we uit naar een kopje koffie.
Jullie zullen het niet geloven, maar vanaf TerApel tot aan Neubörger, bij 'Antjes Snack en coffeeshop', een afstand van bijna 50km!, is geen enkele gelegenheid om wat te nuttigen of te drinken! De gastvrouw bij 'Antje' bevestigde dat! Ze heeft al eerder Jutland-pelgrims opgevangen!
Gelukkig hadden we genoeg energierepen en water bij ons.
Het is soms lastig om de routekaart te 'lezen'. Heel af en toe zien we de sticker van de Jutlandroute op een lantaarnpaal.
18.15 uur arriveren we in het Waldhotel. 75km op de teller. 15km omgereden. Na een verkwikkende douche en een heerlijke maaltijd duiken we ons bed in.
Morgen weer nieuwe avonturen!

1. Martin Stoffer:
    18 mei 2016
    Oké, begin en het gevoel is er, succes et de tweede dag.
  2. Fien Minis:
    18 mei 2016
    Ach, wat is 15 km omrijden op zo'n tocht.......:-)
    Veel plezier en goed weer gewenst voor de volgende etappe!
  3. Bart en Gerda van Dijk:
    Bonne route!