Tanzania, Arusha Artograaf

6 april 2017 - Arusha, Tanzania

6 april 2017
Wij, 'The designgirls', zoals Tarloch ons noemt hebben de keuken gerestyled. De koelkast en het fornuis zijn verplaatst en nu zijn er z.g. aflegplekken aan weerszijden van het fornuis.
De boodschappen doen we in gedeelten. Niet bederfelijke waar kopen we in de (lokale) supermarkt en de wat luxere producten in een westers georiënteerde supermarkt.
Eenmaal thuis, maken we een boodschappenlijst voor Lucky, van beroep kok, die meestal op afroep beschikbaar is. Hij haalt verse groenten, fruit en vlees op zijn motorfiets.
Laat in de middag begint het te stortregenen. Ipv op de bbq gaan de spareribs de oven in. Ook lekker hoor!
'Zullen we de artograaf uitproberen?' vraagt Nicole.
'Goed plan'.
Het was al langer een wens van Leonie en Tarloch om enkele witte muren op te pimpen.
Leuke voorstellingen zijn er genoeg te vinden op internet.
De projector werkt goed. Er verschijnt een tijgerkop op de maagdelijke witte muur.
Voor het echte werk beginnen we in de keuken. Boven het fornuis en de koelkast is de betegelde muur nog maagdelijk maar ontsierd door boorgaten waar eerst kastjes hebben gehangen.
We kopen een stuk mdf-plaat en laten deze ter plaatse op de juiste maat zagen.
Thuis zoeken we naar een geschikte tekening van Theo Broeren.
Nicole maakt een opstelling in het donkerste hoekje van het huis, geschikt om de tekening op de mdf-plaat te projecteren. Dat lukt uiteindelijk. We zijn allen benieuwd naar het eindresultaat!
Zondag zijn we naar Lake Duluti gereden voor een picknick. Het is een 700m diepe krater, gevuld met grond- en regenwater. Er nestelen ca 150 soorten vogels en reptielen. Om het meer loopt een hiking-pad die je in 2 uur lopen om het meer leidt.
Samson zwemt voor het eerst! Tarloch waarschuwt ons niet in het water te gaan met gevaar voor bilharzia. We houden ons maar aan het advies. Vroeg in de middag rijden we naar huis voordat er onweer los barst.

1. Fien Minis:
    6 april 2017
    Weer een mooi verhaal Sieta. Dank!!
  2. Marja:
    6 april 2017
    Ik geniet met je mee......
  3. Marie-Antoinette:
    6 april 2017
    Lieve zussen, nicht en Tarloch.
    Het meest bijzondere van jullie verhalen, de herkenbaarheid omdat het mijn lievelingscontinent is en het verdriet dat ik jullie leven nu (nog) niet kan delen. Kusjes. Mientoenet
  4. Ani:
    6 april 2017
    Bedankt voor je leuk verhaal, prachtige natuur
  5. Mieke Verstraate:
    7 april 2017
    Weer een leuk verhaal en mooie foto's

Veel plezier nog daar.

Groetjes,

MIeke
  6. Bart en Gerda van Dijk:
    7 april 2017
    Prachtige foto van Lake Duluti, spannend natuurgebied. Doei, groetjes Bart en Gerda
  7. Sieta:
    8 april 2017