Arusha Tanzania Pippi House Foundation for Girls

29 maart 2017 - Arusha, Tanzania

28 maart 2017
Onze mond valt open als de wacht het grote ijzeren hek opent en we de tuin binnenrijden, zelfs nu het donker is. Wat 'n mooie stek!
De honden springen van blijdschap op mijn schoot zodat ik niet eens uit de auto kan stappen.
Na een rondleiding door het huis ploffen we neer met een groot glas koud water. Zó uit de kraan!
Naast een grote living en keuken heeft het huis 3 slaapkamers, kantoor, 2 badkamers en een garage. Een brede veranda om het huis voorkomt dat de hitte binnenkomt. Vanaf het platje heb je een prachtig zicht op mount Meru.
De huizen in deze wijk zijn verhuurd geweest aan medewerkers van het Rwanda-tribunaal dat hier tot eind 2015 hier in Rwanda was gevestigd.
Na een nachtje slapen worden de koffers uitgepakt. Blijde gezichten is altijd leuk!
29 maart 2017
Vandaag staat een bezoekje aan Pippi House Foundation for Girls op het programma, een opvanghuis voor ongehuwde moeders met hun kinderen. Vrijwilligers van Leonie en Tarloch (VolunteerinTanzania) hebben in enkele weken een atelier opgestart waar de ongehuwde moeders o.a. rugzakjes, clutches en sieraden maken en verkopen. Met name de kralenarmbanden zijn erg mooi! Op 9 april is er open dag, zie Facebook.
Nicole bekleedt vandaag 2 poefen van de stof die Leonie via internet had uitgezocht bij Ikea.