SdeC Verkeerde afslag

16 mei 2013 - Mios, Frankrijk

16 mei 2013

Gisteravond ontdekte ik dat mijn bovenste oorschelpen zijn verbrand. Dank je Marco voor de Kinky haardos, of wat er van over is!

Wakker geworden door plensregen. Niet alleen zalf smeren op de bekende lichaamsdelen maar nu ook op de oren!
We rijden verder naar het zuiden. De regenpakken gaan na 'n half uur weer uit. We horen de zee rechts van ons bulderen. We rijden uren alleen door de naaldbossen met mooi kleuren kosmossen. Het fietspad noopt niet tot flink doorrijden.

Vlak na Grand Crohot Ocean nemen we, na later blijkt, de verkeerde afslag. We rijden naar Cap Ferret! Op zich een mooi traject, met bootje over naar Arcachan.

Ken je dat? Moet je plassen en je stalt je fiets tussen de terrasstoeltjes en de bloempotten. Madame van de zaak is furieus! Kalm maar, gebaart Mart, au revoir we zoeken wel een andere stek! Een paar km verder vinden we een cafe waar ook weer driftig wordt gegokt op paardenraces. We besluiten te overnachten in Mios.
72 km gereden. Ik ben een beetje frustie. In 7 dagen halen we een gemiddelde van 74 km/uur maar niet effectief. We discussiëren wat te doen. Nog 240 km tot de 3e etappe. We hebben nog 14 dagen om tot Santiago te komen. Mart oppert het plan te onderzoeken of we vanaf Dax de trein kunnen pakken richting Pyreneeën. We zullen er een nachtje over slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marja van de Water:
    16 mei 2013
    Lieve Sieta , heerlijk je verhalen. Wij hebben ook rond Cap Ferret gefietst. Prachtig. Succes voor beiden Marja en Kees.
  2. Marie-Antoinette:
    Hallo Sieta,
    Je kunt mischien ook in St Jean de Luz de trein pakken en dan door de pyreneen rijden met de trein. Je kunt ook stoppen als je het niet haalt en over een tijdje de reis vervolgen. En genieten, je niet gefrustreerd voelen, het komt zoals het komt. Het nu is ook prettig niet alleen het einddoel.
    Succes met dit dilemma.
  3. Mieke:
    Dag Sieta en Martin,

Wat een verhaal zeg. Klopt de 10% van Blom nog steeds? Weet je wel, verkeerd rijden.
    Verstandig idee om een stukje de trein te pakken.

En fietsen jullie 74 km/uur? Geweldig.

Hier is het zeer regenachtig en stiekem ben ik jaloers op jullie.

Lieve groetjes, ook van Klaas-Jan, jammer dat hij niet als "geel"stipje jullie baken kan zijn,
    En niet het einddoel is het doel, maar alles wat er onderweg gebeurtm dus ook verkeerd rijden. Dat is goed voor de open haard verhalen met kerst.
  4. Mat Knaapen:
    17 mei 2013
    14 dagen is inderdaad erg krap. Te krap waarschijnlijk. Als ik een tip mag geven: neem in Spanje de trein (renfe.com) tussen bijv Logrono (of Victoria/Gasteiz) en Burgos. En laat Jacotrans de bagage verslepen. Of Jacotrans ook fietsen meeneemt is me niet bekend, maar ik verwacht wel dat ze een oplossing weten. Mogelijk spreek je een woordje Spaans....
    Kijk voor een kaartje met de treinenloop op http://perfietsnaarsantiago.wordpress.com/#vraag6, helemaal onderaan de tekst bij deze vraag.
    Succes.
  5. Sieta:
    17 mei 2013
    Dank voor de tip! Leuk en fijn dat je zo mee denkt !
  6. Mat Knaapen:
    17 mei 2013
    Graag gedaan. Verhalen zoals op jullie site helpen me mijn Santiago-site aan te vullen en te actualiseren. Dus we helpen elkaar. Estella heeft trouwens een heel mooi station dat vlak aan de route ligt. En, Estella is een heel mooi stadje. Ik lees wel wat jullie gaan doen.
    Ultreia!